ZOO Wrocław

W ostatni dzień naszych wakacji w Polsce zjechaliśmy z gór i w południe byliśmy we Wrocławiu, skąd późnym wieczorem mieliśmy lot do Dublina. Naszą ostatnią atrakcją było ZOO, gdzie spędziliśmy ponad 4 godziny, ale naprawdę jest tam mnóstwo do zwiedzania.

Niedawno powstało tam pierwsze oceanarium w Polsce nazwane Afrykarium (połączenie słów Afryka i Akwarium), gdzie zaprezentowano różnorodne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Afryki. I tak z Morza Czerwonego jest tu 60 gatunków ryb, Afrykę Wschodnią reprezentują nie tylko ryby ale też hipopotamy nilowe, mrówkojady czy golce. W przeźroczystym, 18 metrowym tunelu można podziwiać żółwie zielone, rekiny czy płaszczki pochodzące z Kanału Mozambickiego, a z Wybrzeża Szkieletów są tu kotiki afrykańskie, pingwiny przylądkowe, meduzy i mureny. Z dżungli nad rzeką Kongo mamy tutaj krokodyle, manaty i ptaki.

Oprócz zwierząt z Afryki jest tu też mnóstwo zwierząt z innych części świata, a wizyta we wrocławskim ZOO to niezwykłe doświadczenie. Do dziś pamiętam swoją pierwszą wizytę z babcią i dziadkiem, kiedy miałam 5 lat. Pamiętam jakim ogromnym przeżyciem było stwierdzenie, że te wszystkie żyrafy, słonie, wielbłądy i krokodyle istnieją naprawdę, a nie tylko w TV. Cieszę się, że i moje dzieci mogły zobaczyć wrocławskie ZOO, i chociaż nie jest to pierwsze ZOO, które widzieli, to zgodnie stwierdzili, że było najciekawsze :)

niedziela, 03 września 2017, rowena77

• Skansen w Pstrążnej

Będąc w Kudowie Zdrój o czym będzie w następnym wpisie, zajrzeliśmy do Pstrążnej, wiejskiej dzielnicy tego miasta. Tam znajduje się Muzeum Kultury Ludowej Pogór

• Zamek Grodziec

Na bazaltowym, powulkanicznym wzgórzu (389 m n.p.m.) w malowniczej scenerii znajduje się Zamek Grodziec, który jest z jedną z najpiękniejszych rezydencji gotyck

• Cztery muzea

Podczas pobytu w Polsce odwiedziliśmy kilka interesujących muzeów. Pierwsze to MuzeumKargula i Pawlakaw Lubomierzu, poświęcone trylogii Sylwestra Chęcińskiego "